با هدف حمالت از رسانه هاي داخلي
طرح استراليا براي دريافت سهم تبليغات از گوگل و فيسبوک
به گفته وزير دارايي استراليا هدف از این طرح مدیریت روابط میان رسانهها و غولهای فن آوری است که بر اینترنت این کشور حاکم هستند.
به گزارش سرویس بین الملل
خبرگزاری صداوسیما به نقل از خبرگزاي فرانسه، استرالیا روز جمعه از طرحی پرده برداشت که گوگل و فیسبوک را به پرداخت سهم رسانههای این کشور از درآمدهای تبلیغاتی ناشی از محتوای خبری وادار میکند؛ ابتکاری که قرار است غولهای فناوری با آن مقابله کنند.
پس از ۱۸ ماه مذاکرات دولت استرالیا با گوگل، فیسبوک و سایر شرکتهای فن آوری که به توافقی منجر نشد، جاش فرایدنبرگ، وزیر دارایی استرالیا روز جمعه این "شیوه نامه اجباری" را علنی کرد. هدف از این طرح مدیریت روابط میان رسانهها (که با مشکلات شدید مالی دست و پنجه نرم میکنند) و غولهای فن آوری است که بر اینترنت این کشور حاکم هستند.
علاوه بر تعهد پرداخت در ازای محتوا، این شیوه نامه به موضوعاتی از جمله دسترسی به دادههای کاربران، شفافیت الگوریتمها و ترتیب ظاهرشدن محتوا در جریان اطلاعات سیستم عاملها و نتایج تحقیقات میپردازد.
فرایدنبرگ در یک کنفرانس مطبوعاتی تصریح کرد: "این طرح در هفتههای آینده به مجلس ارائه میشود و در آن "مجازاتهای قابل توجهی" در نظر گرفته شده است که شرکتهای مربوطه در صورت نقض قوانین، صدها میلیون دلار جریمه خواهند شد.